کد خبر : 2447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
مشاهده: 3.3K -

استاندار هرمزگان خطاب به مدیرکل راه:تخریب شرکت گاز در راه خور برآورد خسارت شود

استاندار هرمزگان خطاب به مدیرکل راه:تخریب شرکت گاز در راه خور برآورد خسارت شود

جناح آنلاین: شنبه ۲۹ آذر ۹۳ جلسه ای با حضور استاندار هرمزگان? پیرامون? آخرین وضعیت راه خور جناح و تخریب های صورت گرفته توسط شرکت گاز در این مسیر در محل استانداری هرمزگان برگزار گردید. در این جلسه که باحضور دکترجاسم جادری استاندار هرمزگان،مهندس بابک تراکمه معاون عمرانی استانداری و برخی اعضای هیات امنای راه

جناح آنلاین: شنبه ۲۹ آذر ۹۳ جلسه ای با حضور استاندار هرمزگان? پیرامون? آخرین وضعیت راه خور جناح و تخریب های صورت گرفته توسط شرکت گاز در این مسیر در محل استانداری هرمزگان برگزار گردید.

در این جلسه که باحضور دکترجاسم جادری استاندار هرمزگان،مهندس بابک تراکمه معاون عمرانی استانداری و برخی اعضای هیات امنای راه خور برگزار شد ضرورت احداث این راه و مزایای آن برای شهرستان های بستک و بندرلنگه تشریح شد و مصادره بخشی از راه توسط شرکت توسعه نفت برای احداث خط لوله گاز و تضییع حقوق مردم با خسارت صورت گرفته،مورد بحث قرار گرفت.

استاندار هرمزگان پس از شنیدن نکته نظرات هیات امنا معاون عمرانی خود را ملزم ساخت تا به جد پیگیر مشکلات پیش روی احداث این راه باشد.

دکتر جادری همچنین در تماس تلفنی با مهندس دستوان مدیرکل راه? و شهرسازی مسائل و مشکلات پیرامون این راه و اقدامات انجام شده را جویا شد.

دستوان در جواب به استاندار هرمزگان تاکید کرد جلساتی درخصوص این جاده با گازیها برگزار شده و نتایج مثبتی نیز حاصل شده است.
مدیرکل راه استان در بخشی از صحبت های خود به یکی از روشهای تسهیل ساخت راه با مشارکت مردمی به صورت زیرسازی و بسترسازی مسیر و تضمین اداره کل برای آسفالت راه نیز اشاره کرد.

استاندار هرمزگان درپایان ، مدیرکل راه و شهرسازی را ملزم ساخت تا هرچه سریعتر تخریب های صورت گرفته در راه خور را برآورد خسارت کند تا مراحل بعدی مذاکره با شرکت نفت صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به اعضای هیات امنا قول داد تا در آینده نزدیک در سفر به منطقه از نزدیک راه خور را مورد بازدید قرار دهد.

اعضای هیئت امنای راه خور در گفتگو با جناح آنلاین نتایج جلسه را امیدوارکننده قلمداد کردند و اظهار نمودند امیدواریم با جدیت و همکاری بیش از پیش مسئولین شاهد برداشته شدن موانع و شروع بکار مجدد احداث این راه حیاتی منطقه باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
vahid دوشنبه , ۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

باز شاهد ادبیاتی مشابه از سوی مسئولین اداره راه که قبلا در مورد ساخت راه لاورمیستان شنیده بودیم هستیم که خطیب نماز جمعه از طرف مسئولین راه این هفته اطلاع داد، و اینکه “یکی از روش های تسریع ساخت، با کمک های مردمی زیرسازی شود و ما آسفالت کنیم”.

یعنی مردم اگر راه میخواهند، خودشان راه خاکی با زیرسازی و … بسازند و اداره راه آسفالت کند. جای سوال است که این مردم استحقاق استفاده از بودجه دولتی که باز حق و به نوعی اموال خود این مردم است ندارند و حتی در مسئله راه سازی هم باید خود اقدام کنند. پس با این وجود چرا در شهر های دیگر اکثر امور با بودجه دولتی میچرخد، اما اینجا بودجه دولتی کفاف نمیدهد؟

امیدوارم مسئولین شهر ما هم پافشاری کنند تا این عبارت “شما بسازید، ما آسفالت میکنیم” را از ادبیات دیگر مسئولین در قبال شهر ما حذف کنند.

برای درک بهتر مطلب علاوه بر خبر کنونی، به مطلب “درخواست خطیب نماز جمعه جناح برای مشارکت مردمی ساخت راه لاور میستان” نیز مراجعه شود.( لطفا عبارت “تضمین آسفالت کردن” توسط اداره راه را مقایسه کنید )

yousef_sh سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

دغدغه شما کاملا قابل درکه و وقتی وضعیت راههای منطقه با اطراف به مقام مقایسه گذاشته میشه میبینیم چقدر در این زمینه از سایرجاها عقب تریم.برای این موضوع دلایل متعددی میتونه وجود داشته باشه که اینجا مجال بحث نیست…

در مورد اینکه اداره راه برای راه خور و راه لاورمیستان پیشنهاد زیرسازی با مشارکت مردمی و آسفالت توسط اداره راه رو مطرح کرده بگم که این فقط یکی از? پیشنهادات مطروحه بوده که ظاهرا در سایر مناطق هم از این پیشنهادها به مردم ارائه میشه تا درصورتیکه که خیرین علاقمند به راهسازی وجود داشته باشن ساخت راه رو در اولویت قرار بدن.یادم هست یکی دوسال قبل سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس از قول مدیرکل راه فارس نقل کرده بود اگر نیکوکاران پول زکات خود را صرف قسمتی از اجرای یک راه کنند ما کل آن راه را اجرا خواهیم کرد ودر سایر استان ها هم مواردی از این دست وجود داره

از این جهت شاید بد نباشه وقتی با منابع موجود(حالا بنابه هردلیلی کم باشد)ساخت یک راه ده سال طول بکشه با کمک مردمی بشه طی دوسال اجرا کرد یقینا طی اون هشت سال به مراتب عواید بیشتری نصیب مردم خواهد شد.بازهم میگم بافرض کم بودن منابع بنا به هردلیلی…
(اونم جایی که شرکت نفت یک طرف موضوع هست و احداث خط لوله قبل از راه به معنای بسیارسخت و شاید غیرممکن شدن اجرای راه باشه!!)

ضمن اینکه اگر شما نگاه کنید ما در سایر بخش ها هم وضعیت بهتری نداریم و در بخش های آب،آموزش،درمان،فرهنگ و …. هم طرح ها با کمک خیرین دارن جلومیرن و این گلایه به سایر بخش ها هم وارد هست.

درکل باکلیت دغدغه شما کاملا موافقم.مطمئنا استحقاق مردم ما بسیار بیش از اینه که ساخت یک راه به این اهمیت با این همه وقت و سرمایه و حتی جان داده نه تنها بیش از بیست سال طول بکشه که چندکیلومتر از آن تخریب هم بشه

درآخر به این موضوع اشاره کنم که مطابق شنیده ها هم هیات امنا و هم شرکت گاز راهکارهایی برای چگونگی اجرای راه مدنظر دارن و درصورتیکه این پیشنهادها جدی و ازطرف منابع موثق تایید بشه به اطلاع خواهد رسید…

vahid سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
ضمن اینکه اگر شما نگاه کنید ما در سایر بخش ها هم وضعیت بهتری نداریم و در بخش های آب،آموزش،درمان،فرهنگ و .... هم طرح ها با کمک خیرین دارن جلومیرن و این گلایه به سایر بخش ها هم وارد هست

صد در صد در بقیه زمینه ها هم هست. این مطلب بهانه ای بود برای مطرح کردن این موضوع. و مخصوصا ادبیات کاملا مشابهی که بین این دو در دو روز اخیر شاهد بودیم.

همچنین تفاوت دیگری هم وجود داره و اون اینه که در ساخت مدارس و… مستقیما مردم شهر منفعت میبرن ( یا آب لوله کشی و… )، ولی در مورد راه که خیلی هم هزینه بردار هست، همه بهره مند میشن و راه اختصاصی نیست که.

ضمنا در مورد راه خور که میگید که منظورشون سرعت بخشیدن به ساخت راه است، مردم یک بار کمک کردن، کجا اداره راه تکمیلش کرد؟ زمین های شهرک مروارید یه نوع کمک از طرف مردم بود و ما حرکتی از اداره ندیدیم. اگر مدیرکل اداره راه می فرمایند که با بودجه دولتی شاید ۱۰ سال به طول بینجامد، الان راه خور بیش از ده سال است که معطل شده و کمک های مردمی هم داشته و با وجود گفته نماینده مبنی بر ملی شدن این طرح، همه این موارد را داشتیم و هیچ هیچ حرکتی از اداره راه ندیدیم ( حتی جلوگیری از تخریب راه ). پس اگر در حرفشان صادق هستند، الان همه شرایط محیا است و گویا شرکت گاز هم خسارت رو قبول کرده، پس اداره راه بفرمایند و راه را تکمیل کنند. یعنی چه باز منتظر کمک مردم هستند؟ مردم بیش از این هزینه بدن؟

yousef_sh سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱

[quote=’وحید link’ pid=’2868′ dateline=’1419331517′]

ضمن اینکه اگر شما نگاه کنید ما در سایر بخش ها هم وضعیت بهتری نداریم و در بخش های آب،آموزش،درمان،فرهنگ و .... هم طرح ها با کمک خیرین دارن جلومیرن و این گلایه به سایر بخش ها هم وارد هست

صد در صد در بقیه زمینه ها هم هست. این مطلب بهانه ای بود برای مطرح کردن این موضوع. و مخصوصا ادبیات کاملا مشابهی که بین این دو در دو روز اخیر شاهد بودیم.

همچنین تفاوت دیگری هم وجود داره و اون اینه که در ساخت مدارس و… مستقیما مردم شهر منفعت میبرن ( یا آب لوله کشی و… )، ولی در مورد راه که خیلی هم هزینه بردار هست، همه بهره مند میشن و راه اختصاصی نیست که.

ضمنا در مورد راه خور که میگید که منظورشون سرعت بخشیدن به ساخت راه است، مردم یک بار کمک کردن، کجا اداره راه تکمیلش کرد؟ زمین های شهرک مروارید یه نوع کمک از طرف مردم بود و ما حرکتی از اداره ندیدیم. اگر مدیرکل اداره راه می فرمایند که با بودجه دولتی شاید ۱۰ سال به طول بینجامد، الان راه خور بیش از ده سال است که معطل شده و کمک های مردمی هم داشته و با وجود گفته نماینده مبنی بر ملی شدن این طرح، همه این موارد را داشتیم و هیچ هیچ حرکتی از اداره راه ندیدیم ( حتی جلوگیری از تخریب راه ). پس اگر در حرفشان صادق هستند، الان همه شرایط محیا است و گویا شرکت گاز هم خسارت رو قبول کرده، پس اداره راه بفرمایند و راه را تکمیل کنند. یعنی چه باز منتظر کمک مردم هستند؟ مردم بیش از این هزینه بدن؟

[/quote]

چند نکته رو نباید از یاد نبرید:
۱.وقتی طرحی سود همگانی داره همگان باید در تحققش به هر نحوی کمک کنن…
۲.اداره راه اصراری نداره که مردم کمک کنن.بحثشون اینه که اگر کمک مردمی صورت بگیره تسهیل میشه وگرنه میگن با بودجه موجود احداث این راهها سالها طول میکشه و اگر صبور هستید صبرکنید!
۳.زمان فروش زمینها فکر نمیکنم اداره راه قول تکمیل را داده باشه
۴.کمک های مردمی که ما کردیم جا برای دولت هم بازه که اونو کم رنگ جلوه بده! بنابه دلایلی!
۵.کمکهای مردمی الزاما کمک ریالی نیست.کمک تجهیزاتی و ماشین آلاتی و استفاده از امکاناتی که در منطقه وجود داره هم میتونه راهگشا باشه
۶.درکنار مواردی که عنوان شد فکرمیکنم در مساله راه خور الزاما مشارکت مردمی نیاز نباشه و اگر مشارکت از طرف سایر ارگان ها هم صورت بگیره میشه راه رو به نتیجه رسوند بخصوص شرکت نفت به دلیل نیازی که به احداث این راه خواهد داشت میتونه در احداث جاده با اداره راه همکاری داشه باشه…

در آخر در باز هم تاکید میکنم همینطور که در کامنت قبلی بارها اشاره کردم حق مردم ما بسیاربیش از اینهاست و هرکس میتونه و مدعی توانایی اخذ بودجه دولتی هست پاجلو بگذاره تا مردم هم بهرمند بشن و این همه سال تاخیر برای چی؟!
جای تاسفه که مشخصا در بحث راهسازی از فقیرترین مناطق کشور هستیم اما نهایتا نباید شرایط به گونه ای رقم بخوره که خود ما باز به ریشه خودمون تبر بزنیم جایی که میتونیم این ریشه خسته رو آبیاری کنیم!

vahid چهارشنبه , ۳ دی ۱۳۹۳ - ۳:۰۰
۳.زمان فروش زمینها فکر نمیکنم اداره راه قول تکمیل را داده باشه

بله ولی چون الان میگن کمک مردمی، خب مردم کمکشون رو کردن. حالا نوبتشونه.

فقط هم اداره راه نیست، نماینده وعده هایی داده و کلا وعده وعید زیاده. دوباره از مردم توقع داشته باشند و باز قولی که میدن همراه با صد اما و اگر و شرط و شروط است!

به هر حال امیدوارم مسئولین ما هم با اقتدار بیشتری وارد بشن و جلو این نا حقی که در حق منطقه خودمون شده رو بگیرن. کمک خیرین، کمکی علاوه بر بودجه دولت باید باشه و پیشرفت رو چند برابر کنه، نه کمک خیرین، مقدار کمک دولت رو کم کنه و باری از دوش دولت برداشته بشه و اونو جای دیگه مصرف کنه ( که عملا این اتفاق داره میفته )

نظرات بسته شده است.