کد خبر : 2170
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
مشاهده: 3.1K -

آغاز مجدد فعالیت شرکت گاز و زنگ خطر برای تخریب راه خور

آغاز مجدد فعالیت شرکت گاز و زنگ خطر برای تخریب راه خور

به گزارش جناح آنلاین با ازسرگرفته شدن فعالیت شرکت گاز برای ادامه احداث خط انتقال گاز هفتم سراسری کشور که از حوالی شهر جناح? می گذرد زنگ هشدار برای تخریب راه خور به صدا درآمده است. [b][b]یکی از آرزوهای دیرینه مردم جناح طی حداقل بیست سال اخیر گشایش راه خور و اتصال به دریا بوده

به گزارش جناح آنلاین با ازسرگرفته شدن فعالیت شرکت گاز برای ادامه احداث خط انتقال گاز هفتم سراسری کشور که از حوالی شهر جناح? می گذرد زنگ هشدار برای تخریب راه خور به صدا درآمده است.

[b][b]یکی از آرزوهای دیرینه مردم جناح طی حداقل بیست سال اخیر گشایش راه خور و اتصال به دریا بوده که همواره مورد پیگیری مسئولین و از خواست های غیرقابل انکار مردم نیز بوده است.اما از سال ۸۷ و با فعالیت شرکت گاز برای کشیدن خط لوله حدود ۵ کیلومتر از راه توسط انها مصادره شده است.
اخیرا شرکت مربوطه عملیات احداث خط لوله ۵۶ اینچی در حوالی جناح را پس از چندسال وقفه از سر گرفته است و در حوالی برکه حاج محمد مشغول به کار شده اند.

با توجه به مشترک بودن بخشی از مسیر خط لوله با مسیر راه خور و از آنجایی که اگر شرکت گاز لوله گذاری خود دراین مسیر را به پایان ببرد ،? ساخت جاده خور عملا غیرممکن یا حداقل بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود از مسئولین ذیربط ازجمله شورای اسلامی جناح، بخشدارجناح و فرماندار بستک و مدیر کل راه و شهرسازی استان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با چاره اندیشی نسبت به این مسئله مهم و حیاتی در دفاع از سرمایه مردم دریغ نکنند. می دانیم که قسمت اعظم راه خور با سرمایه مردمی و از طریق فروش حدود سی هکتار از زمین های شهرک مروارید و بخشی دیگر ازطریق اعتبارات ملی به پیشرفت پنجاه درصدی رسیده است.

راه خور جناح یکی از قدیمی ترین راه های منطقه است که متصل کننده شهرستان بستک و بخش جناح به دریاست و از حدود چهل سال قبل و با کم لطفی به آن و آسفالته شدن مسیر کنونی لار-بندرلنگه که دارای پیچ ها و گردنه های خطرناک و متعدد است کناره افتاده است. از حدود سال ۷۳ با پیگیری نماینده وقت مجلس و دلسوزان شهر برای احیاء این راه ، جرقه های احداث آن زده شد و تا نیمه اول دهه هشتاد به صورت جسته وگریخته اقداماتی برای احداث راه انجام شد.اما نیمه دوم دهه هشتاد ورق برگشت و به جای ساخت راه شاهد مصادره آن بودیم.

این راه علاوه بر اینکه فاصله جناح تا دریا را از حدود ۱۲۰ کیلومتر به ۴۷ کیلومتر کاهش می دهد با کم کردن ۲۲۵ پیچ نسبت به مسیر کنونی? نقش مهمی در ایمن تر شدن مسیر و کم کردن مصرف سوخت وافزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی اهالی منطقه دارد.
علاوه بر این ، تقلیل فاصله و ایمن تر شدن مسیر جناح و بستک به بندرلنگه و متعاقب آن رونق تجاری غرب هرمزگان و همچنین قرار گرفتن جناح در مسیر اصلی لار-بندرلنگه از دیگر مزیت های احداث این راه است.ضمن اینکه خدمات رسانی به خط انتقال برق از جناح به کیش و خط انتقال آب از چارک به جناح و بستک و همچنین نزدیک شدن به میدان بزرگ در حال توسعه کیش از دیگر محاسن این راه به شمار می رود.

بحث احداث راه خور همواره یکی از بحث های داغ انتخاباتی در هر دوره و مورد وعده مسئولین من جمله اعضای شورای شهر و همچنین نماینده پیشین و کنونی مجلس بوده است.اواخر سال ۹۰ حاج احمد جباری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی خبر از لحاظ شدن بودجه ۱۶ میلیاردی برای احداث راه خور داده بود که بنابه هر دلیلی تاکنون این مهم محقق نشده است.
پیش از انتخابات این دوره شورای شهر? نیز محمدعلی رضایی کاندیدا و عضو کنونی شورای اسلامی مهمترین ضعف شورای دوره قبل را جلوگیری از تخریب راه خور توسط شرکت گاز عنوان کرده بود و با قاطعیت از توانایی خود برای گرفتن غرامت ۱۰ میلیاردی از شرکت گاز سخن به میان آورده بود.

با توجه به اهمیت فرامنطقه ای راه خور و درشرایطی که با احداث آن ، پنج شهرستان جنوبی یعنی بستک ، بندرلنگه ، پارسیان و بخش هایی از لامرد و لارستان درارتباط مستقیم با این راه خواهند بود انتظار می رود مردم جناح و کل منطقه با اقدامات یکپارچه و هوشمندانه و مسئولین ذیربط با اقدامات مسئولانه نسبت به جلوگیری از آسیب رسیدن به سرمایه مردم از انجام هیچ تلاشی دریغ ننمایند. مبادا کوتاهی در این زمینه باعث شود آیندگان ، ما را مورد سرزنش قرار دهند!

لازم به ذکر است مطابق شنیده ها قرار است هیئتی متشکل از معتمدین شهرستان برای احیاء راه خور تشکیل گردد که درصورت تشکیل چنین هیئتی در اسرع وقت ، کم و کیف و برنامه های آن اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
sadaf دوشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰

با سلام.
این کار از اول هم اشتباه بود و فقط وسیله ای بود برای وعده وعیدهای انتخاباتی
این مسیر خرج بالایی داره حرف از میلیاردها تومان پوله قطعا بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد در این برهه زمانی هزینه خواهد داشت و مسلما دولت در این محدوده چنین سرمایه گذاری نخواهد کرد و فقط اب در آون کوبیدن است.نماینده احمد جباری کم قول نداد و مطمئنا نماینده هایبعدی هم قول خواهند داد و فقط برای وعده وعید ساخته شد.
حالا هم باید اجازه داد تا کار شرکت گاز ادامه داشته باشد و کسی نیز نمیتواند جلوگیری کند.
هیچوقت هم بستک و مسئولین شهرستان این اجازه را نخواهند داد و پیگیری نخواهند کرد تا جناح به جایی برسد.یقینا افتتاح این مسیر یعنی سبقت جناح نسبت به بستک و این امر میسر نخواهد شد. :banghead:

d.beckham دوشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
با سلام.
این کار از اول هم اشتباه بود و فقط وسیله ای بود برای وعده وعیدهای انتخاباتی
این مسیر خرج بالایی داره حرف از میلیاردها تومان پوله قطعا بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد در این برهه زمانی هزینه خواهد داشت و مسلما دولت در این محدوده چنین سرمایه گذاری نخواهد کرد و فقط اب در آون کوبیدن است.نماینده احمد جباری کم قول نداد و مطمئنا نماینده هایبعدی هم قول خواهند داد و فقط برای وعده وعید ساخته شد.
حالا هم باید اجازه داد تا کار شرکت گاز ادامه داشته باشد و کسی نیز نمیتواند جلوگیری کند.
هیچوقت هم بستک و مسئولین شهرستان این اجازه را نخواهند داد و پیگیری نخواهند کرد تا جناح به جایی برسد.یقینا افتتاح این مسیر یعنی سبقت جناح نسبت به بستک و این امر میسر نخواهد شد. :banghead:

و با علیکم السلام? 🙂
بله اگر همه همچین فکری داشته باشند مطمئنا هیچوقت این مهم میسر نخواهد شد . اگر هیچ تلاشی صورت نگیره و اقدامی نشه نباید هم اتفاق بیافته.
انتظار حل و فصل شدن مشکل در مدت کوتاهی هم نمیره ولی اینکه اقدامی صورت بگیره ک بتوان در آینده مرحله مرحله این مسیر ساخته بشه هم خوبه نه اینکه الان دست رو دست بذاریم و بگیم ک امکان نداره ما موفق بشیم و کار شرکت گاز ب جایی برسه ک دیگه اصلا امکان تموم شدن مسیر وجود نداشته باشه !!!
و اگه همچین تفکری درست باشه پس هیچ شهری و در مقیاس بزرگتر کشوری نباید بتونه از شهر و کشورهای دیگه جلو بزنه !!! ک اصلا اینطوری نیست.
و اینکه بین ۳۰ میلیارد و ۵۰ میلیارد خیلی اختلافه آآ ، ۳۰-۵۰ میلیون نیستا ،میلیارد میگی. حالا از کجا ؟؟ (!!!)? هرکدومشون یه راه خوری هستن واسه خودشون 🙂
کلا خیلی ناامیدانه است حرفات، نمیتوان کاری کرد !!! میسر نیست !!! اجازه نمیدهند !!…
اینجوری ک ب هیچ موفقیتی نمیشه رسید و پیشرفت نمیکنیم !!! با این طرز فکر از بستک ک هیچ تا چند سال دیگه از همه عقب میافتیم .
هر آدم عاقلی برای رسیدن ب اهدافش حداقل سعی خودشو میکنه نمیشینه بگه امکان نداره بعد هم حسرتشو بخوره.

نماینده احمد جباری کم قول نداد و مطمئنا نماینده هایبعدی هم قول خواهند داد و فقط برای وعده وعید ساخته شد.

نماینده های بعدی میتونن تفاوت خودشونو نشون بدن.
و اینکه :
این همه سرمایه و انرژی و زمان به خاطر هیچی هدر بره یعنی ؟؟

sadaf سه شنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۰۹

منظور از بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد اینه که بین این رقم ممکنه هزینه داشته باشه حالا بیشتر ممکنه ولی کمتر خیر.دو سال قبل حرف از ۲۰ میلیارد بود الانم تقریبا همه چیز در خوشبینانه ترین نگاه دو برابر شده ک دولت هیچوقت بخاطر جناح شهر ۶ یا ۷ هزار نفری یا شهرستان کوچکی مثل بستک که تا به کسی میگی بستک، میگه بستک کجاست؟ و اسمش رو هم نشنیده و بدون داشتن هیچ موقعیت استراتژیک آن هم برای ما، مسلما دولت هزینه نمیکنه من گفتم شما هم بدونید. :sign0098: و فقط و فقط مثل کامنت قبلی که عرض شد بدرد وعده های نماینده های مجلس میخوره چون ما دریا نداریم که بهمون وعده اسکله بده وعده جاده خور میده که کلا غیرممکنه ما هم که ادم زود باور.. :a102: حالا شما بگو نه میشه.

yousef_sh شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲

اون زمان اگر گفته میشد نزدیک بیست میلیارد که واقعا عدد بزرگی بود انتظار میرفت بهترین راه ممکن و در حد دوبانده ساخته بشه.
من فکر نمی کنم هزینه احداث راهی که بخش اعظم خاکبرداری و خاکریزیهاش انجام شده و به طول حدود بیست کیلومتر بیش از بیست میلیارد بشه.قسمت هزینه بر ، ساخت پل هاست که از نیمه مسیر به اون طرف باید انجام بشه.
بیست میلیارد تومان عدد کمی نیست اما اگر این موضوع رو در نظر بگیریم که جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر به طور مستقیم از این راه استفاده خواهند کرد و آثار مثبتی که بر کل منطقه داره بیست میلیارد تومان عدد چندان درشتی نمیتونه باشه.
ولی به هرحال برای رسیدن به هر هدف بزرگی باید تلاش کرد.اگر بنشینیم و خراب شدن راه رو تماشا کنیم که اونها بیشتر از خداشونه و دست مریزاد هم بهمون میگن!
قبلا آقای جباری از مذاکره برای سهم ۴۰ درصدی شرکت گاز برای احداث راه خبر داده بود که این امر با رایزنی و پیگیری کاملا امکان پذیره.خیلی از راه های مهم و باکیفیت منطقه هم با سهم وزارت نفت داره ساخته میشه.نمونه اش بزرگراه در حال احداث بندرعباس تا عسلویه و بوشهر که مبلغ کلانی صرف احداث این راه داره میشه. گرچه که نمیگیم که اهمیت راه خور با احداث این بزرگراه قابل مقایسه است اما به هر حال با توجه به محاسنش میشه درصدی از نفتی ها کمک گرفت….

نظرات بسته شده است.