کد خبر : 1540
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
مشاهده: 10.2K -

چندی با موتور سواران جناحی قهرمان کشور + ۵۳ عکس

چندی با موتور سواران جناحی قهرمان کشور + ۵۳ عکس

بار دیگر حضور موتورسواران جناحی در مسابقات قهرمانی کشور سبب گردید تا پای صجبت این عزیزان نشسته و پس از چندی سکوت مهر از لبشان برداشته و درد و دل خود را به ما بگویند . ما هم این فرصت را غنیمت شمرده و سعی نمودیم هر چند کوتاه و مختصر نگاه گذرایی داشته باشیم

بار دیگر حضور موتورسواران جناحی در مسابقات قهرمانی کشور سبب گردید تا پای صجبت این عزیزان نشسته و پس از چندی سکوت مهر از لبشان برداشته و درد و دل خود را به ما بگویند . ما هم این فرصت را غنیمت شمرده و سعی نمودیم هر چند کوتاه و مختصر نگاه گذرایی داشته باشیم به تاریخچه مسابقات حرفه ای موتور سواری در جناح که بدین منظور با آقای صالح پالاش رییس هیئت موتورسواری بخش جناح مصاحبه ای انجام دادیم که شرح آن به حضور شما ارائه می گردد .

لازم به ذکر است همانطور که قبلا نیز در همین سایت خبری راجع به شرکت موتور سوران ارائه گردید به اطلاع برسانم این مسابقات? مورخ ۲۲ و ۲۳ تیرماه در پیست پرند تهران برگزار می شود و پخش زنده مسابقات که موتورسوران جناحی در آن خضور خواهند داشت نیز ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۲۳ تیرماه از شبکه سه سیما پخش می گردد .

آقای صالح پالاش از جوانان علاقه مند و از پیگیران ورزش موتورسواری در جناح می باشند که از سال ۸۷ به عنوان رییس هیئت موتورسواری جناح انتخاب شدند .

متن مصاحبه

لطفا مقداری از ورزش موتورسواری بگویید .

ورزش موتورسواری یکی از مهیج ترینو پربیننده ترین ورزش های دنیاست تا جایی که بعد از فوتبال در رده ی دوم پربینندگان ورزش دنیا قرار دارد . این ورزش به دلیل تنوع در نوع مسابقات و وجود کلاس های مختلف در انواع موتور ، به ورزشی هیجان آور در سطح دنیا تبدیل شده است و از آنجاییکه تقریبا اکثریت مردم طریقه ی استفاده از آن را می دانند خود به خود در زندگی مردم رخنه کرده است . این مسابقات معمولا در دوگروه اسپورت و کراس برگزار می شود که هرکدام خود به زیرشاخه های متعددی تبدیل می شوند .

شروع این ورزش به صورت حرفه ای در جناح از کی شروع شد و چه کارهایی انجام گرفته است ؟

شروع این ورزش مهیج از پیستی طبیعی معروف به ” اَوزا ” شروع گردید که معمولا موتور سوران جهت گذران وقت و یا استفاده از موتور جهت انجام حرکات نمایشی به آنجا می رفتند و مشکلات زیادی در این زمینه خصوصا از نظر ایمنی برای موتورسوران به وجود آمده بود . با پیگیری های متعدد و شناسایی استعدادهای فراوان ، به استان معرفی نمودیم و در مهرماه ۸۷ هیئت موتورسواری بازدیدی از وضعیت موتورسواری در شهر جناح نموده و با ایجاد هیئت موتورسواری در جناح موافقت نمودند از تعدادی از مسئولین نیز خواستیم که حتی به نام مسئولیت این هیئت را قبول کنند که زیربار نرفتند و مسئولیت آن به عهده این جانب واگذار گردید . با همیاری خود موتورسواران و خیران و عضوگیری برای هیئت موتورسواری توانستیم بودجه ای در حدود ۵ میلیون تومان جمع آوری نموده و پیست موتورسواری را در عزض یک ماه آماده ساریم? . آبان ماه ۸۷ با حضور موتورسواران قهرمان استان هرمزگان ، موتورسواران جناحی و پیشکسوتان این رشته ، همچنین با حضور مسئولین تربیت بدنی شهرستان و تعدادی دیگر از مسئولین افتتاحیه این پیست را با برگزاری مسابقه ای انجام دادیم . این مسابقه که با استقبال گسترده مردم روبرو شده بود عزم ما را جهت پیشرفت جزم نمود تا جایی که درست یک ماه بعد یعنی آذرماه ۸۷ اولین گروه اعزامی به مسابقات کشوری رفسنجان را داشتیم . گروه اعزامی شامل آقایان ابوذر یوسف پور، اسماعیل صابر ، محمد شیخی بود .
سپس با ادامه تمرینات و دعوت از مربیان خبره این رشته ، در مسابقات تایم گیری استان توانستیم پنج سهمیه کشوری استان هرمزگان را کسب نماییم . ۲ نفر در کلاس ۸۵ سی سی ، ۲ نفر در ۱۲۵ سی سی و ۱ نفر در ۲۵۰ سی سی ؛ که محمد شیخی در کلاس ۸۵ سی سی در پیست آزادی تهران مقام سومی کشور را کسب نمود و بقیه بچه ها رده های چهارم و پنجم را کسب نمودند . در این مسابقه حدود ۵۰ نفر از همشهریان جهت تشویق به تهران آمده بودند . این مسابقات از برنامه ورزش و مردم شبکه سه سیما با گزارشگری آقای خراسانی مجری برنامه و رییس وقت هیئت موتورسواری استان تهران پخش شد . در بازگشت چنان با استقبالی روبرو شدیم که از دوراهی جناح تا شهر ما را مشایعت نمودند و قولهای فراوانی به ما داده شد و حتی جایزه ای به موتورسواران داده شد که با آن بدهی مان را پرداخت نمودیم .
اما با بالا رفتن هزینه ها مقداری ورزش به سمت رکود پیش رفت . تا اینکه در سال ۱۳۸۹ با اینکه تمرین نداشتیم درمسابقات استانی در کلاس ۱۲۵ سی سی مقام های اول ، دوم? ، چهارم ، پنجم و در کلاس ۲۵۰ سی سی مقام دوم و در کلاس سوپر مقام دوم و سوم را کسب نمودیم و هم اکنون نیز در تیرماه ۹۱ سه نفر از موتور سورانمان را به استان تهرام اعزام می نماییم آقایان علی احمد پور و اسماعیل صابر برای تیم استان هرمزگان و آقای محمد مالی برای تیم استان فارس در این مسابقات شرکت می کنند که انشاءالله با دست پر برخواهیم گشت .
هم اکنون نیز توانسته ایم این هیئت را کاملا مستقل از هیئت موتورسواری شهرستان نماییم و تربیت بدنی شهرستان این افتخار را دارد که دارای دو هیئت موتورسواری می باشد .

تا به حال این ورزش چه مخارجی برای شما داشته است و بودجه آن از کجا تامین می گردیده است ؟

این ورزش ، ورزش پرهزینه ای است که در صورت عدم حمایت نمی تواند یرپا باقی بماند . ما برای پیست و نگهداری آن مخارج زیادی نموده ایم . ساخت پیست مخارج زیادی داشت که با همکاری پیمانکارانی همچون عباسی ، عالی نژاد ، رضایی و شهرداری ، ماشین های راهسازی آنها را گاها به صورت اجاره ای و گاها هم مجانی استفاده می نمودیم تا آماده شد اما چون پیست در قسمتی پر از خاک نرم ( به قول خودمان سَبَخی ) واقع شده است و ما بارندگی نداشتیم? مجبور شدیم چاه بزنیم که دینام آن را اقای یوسف عباسی تهیه نمودند لوله کشی آن را هم با همیاری خود موتورسواران انجام دادیم هرچند به درستی جوابگو نیست . ا
از دیگر مخارج نیز تهیه وسایل جانبی موتورسواری از قیبل کلاه ایمنی ، لباس و . . .? بوده است که با همیاری خیران از جمله اقای منصور عباسی ، دکتر درخشنده و سایرین انجام گرفته است .

مشکلات خود را چه می دانید ؟

مهم ترین مشکل ما نداشتن بودجه لازم است . این ورزش نیاز به هزینه دارد وقتی شما می خواهید یک دست لباس را یک میلیون تومان ، یک لاستیک را چهارصد هزارتومان ، یک والف را صدو پنجاه هزار تومان بخرید دیگر پول نان شب و روز خود را از کجا بیاورید مخصوصا اینکه موتورسواران ما همه از قشر متوسط و کاگر جامعه هستند که فقط علاقه شان باعث شده است تا پولی را که با زحمت فراوان به دست بیاورند خرج این ورزش نمایند . و این امر چنان به مساله مهمی تبدیل گشته است که ما در ابتدا بین سی تا پنجاه موتورسوار داشتیم اما الان تعدا آنها به ده نفر کاهش یافته است و بقیه به دلیل بالارفتن هزینه های زندگی موتور خود را فروخته اند .
از دیگر مشکلاتمان وضعیت مکان نامناسب پیست است . ما این مکان را با زحمات فراوان تهیه نموده ایم . جدا از گردوغبار روزانه در این مکان در سمت غربی آن محل دفن زباله های شهری و سوزاندن آن می باشد که روزبه روز دارد فاصله اش با پیست کم و کم تر می شود و با وجود اینکه بارها به شهرداری مراجعه نموده ایم اقدامی صورت نگرفته است که خواهش میکنم در این زمینه اقدامات لازم توسط مسئولین انجام گیرد .
یکی دیگر هم نداشتن مربی مجرب است البته در این زمینه آقای یزدانی پیشکسوت و مریی استان فارس با ما همکاری می نمایند که بیشتر بهصورت پاره وقت است .?
عدم حمایت از طرف مسئولین نیز باعث دلسردی ما شده است .
دید خانواده ها نسبت به خطرناک بودن این ورزش نیز مساله ای است که باعث شده نتوانیم این استعدادهای موجود را به درستی پرورش دهیم در صورتی که با رعایت نکات ایمنی این اطمینان را داشته باشید که خطرناک نیست و گرنه در ورزشی مانند فوتبال هم روزانه اتفافاتی از این قبیل داریم .

آیا برای موتورهای خارجی در دست بچه ها مجوزی وجود دارد و آیا مشکلی نداشته اید ؟

در اصل که مجوزگرفتن برای این موتورها مشکل دارد اما چون مشابه آنها بااین قیمت در دست ما نیست با همکاری ارگان های تربیت بدنی ، دادگستری و نیروی انتظامی توانسته ایم مجوز استفاده از موتورکراس های خارجی جهت تمرین و شرکت در مسابقات را بگیریم .

روزانه موتورسوارانی می بینیم که در سطح شهر به انجام حرکات نمایشی می پردازند . آیا برنامه ای برای کنترل آنها ندارید؟

ما در این زمینه نیز برنامه ای داشتیم بدین صورت که از کلیه موتورسوارن خواسته ایم تا عضو هیئت شوند در عوض ما هم از آنها حمایت خواهیم کرد و البته در صورتی که دست به انجام کارهای خطرناک بزنند با آنها برخورد خواهیم داشت کسانی هم هستند که عضو نیستند نیز با آنها برخورد می نماییم و از زمان پیاده کردن این طرح ، تا کنون گله و شکایتی از نیروی انتظامی نداشته ایم البته خوب همه می دانیم بعضی از این افراد خودسربوده و حرف گوش نمی کنند و در صورتی که نیروی انتظامی با آنها برخورد نماید هیچ گونه حمایتی از آنها نمی نماییم? .

انتظارات و برنامه های خود را بیان نمایید .

ضمن تشکر از کلیه خیران و خیرخواهان محترم که تا حالا ما را حمایت نموده اند از مسئولین تقاضا دارم نسبت به حمایت همه جانبه از ما اقدام نمایند و فقط در حد حرف باقی نماند زیرا افتخار ما افتخاریست برای شما و شهر و منطقه و استان شما . وقتی ما خود را با استان های دگیر مقایسه می کنیم می بینیم در زمینه ورزش هزینه خیلی کمی می شود در حالی که استعدادهای هرمزگانی کم نیستند .ما با این مشکلات توانسته ایم به قهرمانی کشور برسیم که در صورت حمایت می توانیم به عضویت تیم ملی و قهرمانی جهان دست یابیم . بیشترین انتظار من از مسئولین در زمینه حمایت مالی و فرهنگسازی ورزش است و خواهشمندیم در زمینه این ورزش اختیارات لازم را در اختیارمان قرار دهند .
از برنامه های پیش رو نیز تغییر مکان پیست و یا اضافه نمودن پیست های دیگری می باشد که مکان های را مشخص نموده ایم که در صورتی که بودجه آن تامین گردد و بتوانیم پیست استانداردی ( تا سقف ۵۰ میلیون تومان « نصف هزینه چمن یک ورزشگاه » ) را برپا سازیم از سال دیگر میزبان مسابقات کشوری باشیم .

حرف دیگری هم برای گفتن باقی مانده است ؟

حرف که زیاد است اما آن را خلاصه بگویم “” مسئولین و مردم محترم از ما حمایت کنید . افتخار آفرینی ما ، افتخار شماست . “”

گزارش : محمد پناه
ـــــــــــــــ
عکس ها ی موتورسواران جناحی در مکان و زمان های مختلف
از آقایان پالاش و شرفی که عکس ها را در اختیارم قرار دادند تشکر می نمایم

با تشکر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمدرضا پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳

صمیمانه واسشون آرزوی موفقیت دارم.پیروز و سر بلند باشید

farshid.ahmadi پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶

۵۳ تا عكس ؟

mohammad_p پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱

پـَ نَـ پـُ عکس ۵۳ (پنجاه و سه )!!

abdollah_ahmadi پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵

واقعا جای موسسه ی اندیشه خالیست….موسسه ای که می توانست پشتیبانی قوی برای موتورسواران ما باشد.مسئولینی که اگر می خواستند می توانستند….موسسه ای که بایستی وظایف مهمتری از آنچه کرد را ارائه می نمود.اما فعلا معلق است….تعلیقی که بوی تعفن به خود گرفته و امیدوارم دوباره سبز شود.
واقعا عکس های جالبی بود…از آقایان پالاش، یوسف پور، شیخی،صابر،احمدپور،مالی،شرفی و کلیه ی موتور سوارانی که زندگی خود را صرف علایق مفیدشان کرده اند تشکر می کنم که واقعا مایه ی مباهات شهرمان هستند.
و همچنین از آقای پناه به خاطر مطلبشان سپاسگزارم.

vahid پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۳

آقای پناه دستت درد نکنه، بابت گزارش و مصاحبه به این کامل و جامعی که تهیه کردی. ۵۳ تا عکس خودش آرشیو خیلی کاملیه.

اما با نظر آقای احمدی در مورد موسسه اندیشه موافق نیستم. چون موسسه اندیشه با موتورسواری سنخیتی نداره به نظرم. و اگر موسسه ای بخواد در هر زمینه ای دستی داشته باشه، مطمئنا به هیچ کدوم نمیرسه که شاید یکی از دلایلی که الان نیست، همین باشه. به گفته خودمانی همه کاره هیچ کاره.

abdollah_ahmadi پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶

خب وحید جان نیازی به سنخیت تام نداره…این ورزش می تونه مستقیم و غیر مستقیم به فرهنگ ما مرتبط باشه.و موسسه هم یک پایه اش فرهنگی بود.

مرد دانا پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

من با آقای احمدی موافقم.
آقا وحید درسته موسسه اندیشه زیاد موفق نبود اما بودنش بهتر از نبودنش بود،حداقل کاری که موسسه انجام میداد تقدیر از برگزیدگان کنکوری ها ودانشجویان شهرمون بود که حالا هیچ ارگانی حاضر به همکاری دراین ضمینه نیست.
شهرما شهرزیاد بزرگی نیست وتربیت بدنی اون هم بودجه زیادی نداره،مطمئن باش اگه تمام بودجه تربیت بدنی رو به تیم متور سواری اختصاص بدن باز هم مشکل حل نمیشه.
ماباید یه موسسه مثل موسسه اندیشه داشته باشیم تا یه جورایی رابط بین خیرین ومردم باشه،زیاد دیدم انسان های دست به خیری رو که نمیدونن نیاز مردم کجاست وفقط به ساخت مسجد کفایت کردن.
تنها آقای منصور عباسی بوده که با فکر خودش تونسته به مشکلات مردم پی ببره وبرای حل اون ها تلاش کنه.
ماباید این موسسه رو گسترشش میدادیم وازش حمایت میکردیم نه اینکه به خاطر کاستی هایی که داشت اونو زیر سوال میبردیم.البته دلیل تعطیلی این موسسه چیز دیگه ایه ولی من نیاز شهر ومردمش به چنین موسسه ای رو بیش از پیش حس میکنم.

vahid جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۳:۳۸
خب وحید جان نیازی به سنخیت تام نداره...این ورزش می تونه مستقیم و غیر مستقیم به فرهنگ ما مرتبط باشه.و موسسه هم یک پایه اش فرهنگی بود.

اینو نمیتونم قبول کنم. اگه هر چیزی اینجور به هم مربوط کنیم، که هر چی بگی به فرهنگ مربوط میشه. حالا فکر کنم بحثش نکنیم بهتره.

ماباید یه موسسه مثل موسسه اندیشه داشته باشیم تا یه جورایی رابط بین خیرین ومردم باشه،زیاد دیدم انسان های دست به خیری رو که نمیدونن نیاز مردم کجاست وفقط به ساخت مسجد کفایت کردن.
...
ماباید این موسسه رو گسترشش میدادیم وازش حمایت میکردیم نه اینکه به خاطر کاستی هایی که داشت اونو زیر سوال میبردیم.البته دلیل تعطیلی این موسسه چیز دیگه ایه ولی من نیاز شهر ومردمش به چنین موسسه ای رو بیش از پیش حس میکنم.

سوء تفاهم نشه، من اصلا بحثم رو خود موسسه اندیشه نبود، وگرنه من برخلاف خیلی ها، موافق سرسخت این موسسه ام. واقعا شور و فعالیت هایی تو شهر ایجاد کرده بود که خود این جای تقدیر داره. ( حالا اگه ایراداتی هم داشت باید برطرف میشد نه که تعطیل بشه )
من فقط حرفم این بود که موسسه اندیشه ارتباطی با موتورسواری نداره. نگفتم موسسه اندیشه نباشه بهتره که!!! . اتفاقا من خودم جوانترین عضو این موسسه بودم! حرف من این بود که اگه بخواهیم هر چیزی رو به موسسه اندیشه مربوط کنیم، حداقل موتورسواری رو مرتبط نکنیم!!!

farshid.ahmadi جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۴:۱۰

لحظه اخر

مرد دانا جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱

بحث منحرف شد به سمت موسسه انديشه يادم رفت راجع به متور سواري بگم.
مطمئنااین ورزش چه در شهرماوچه درجاهای دیگه به اندازه فوتبال طرفدار نداره واینو میشه از خیلی چیزا فهمید.
اما آیا نتایج درخشانی که تیم متورسواری برای ما حاصل شده هیچ گاه در فوتبال به دست آوردیم؟مسلما خیر
حضور تیم گازال در لیگ برتر استان برای ما افتخاری بزرگ است اما قهرمانی متور سواران در سطح کشوری زیاد به چشممان نمیاید.در این چند سال هزینه های هنگفتی برای ورزش فوتبال در شهر ما شده،البته بیشتر این هزینه ها هم به جا بوده ولی چرا از ورزشی که درآن قهرمانی کشوری داریم حمایت نمیکنیم؟
درست است که موسسه اندیشه ،فرهنگی ورزشی نبود ولی این موضوع رو بی ربط به فرهنگ نمیدونم.
همواره درصد بالایی از جوانان شهرما متور هایی با قیمت های بالا خریداری میکردن وفقط در سطح خیابان ها ودر تنب های اوزا از اون استفاده میکردن،حتی گاهی اوقات باید از دست مامورین نیروی انتظامی هم در میرفتن ویا ناله ونفرین مردم وعابرین رو هم به جون میخریدن وخلاصه این کار نه مورد تایید مردم بود نه فاییده ای عاید خودشون میشد.
ولی با ساخت پیست متور سواری وحضور این تیم در مسابقات میبینید جدای مسائل ورزشی چند مشکل دیگه رو هم که به مردم مربوط میشه حل کرده.
حتی یادم میاد موسسه اندیشه در مراسمی از متور سوارانی که برای اولین بار درمسابقات کشوری شرکت کردن تجلیل به عمل آورد.

farshid.ahmadi جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

خوب امروز مسابقه دادن .
اقاي محمد مالي ۷ شدن
اقاي اسماعيل صابر ۱۱ شدن
اقاي علي احمد پور فعلا اطلاعي نداريم .
متاسفانه مثل بچه هاي? قبل نبودن ولي خوب به طريقي حق هم داشتن اخه اين سه تا بار اولشون بوده رفتن مسابقه كشوري و هنوز تجربه كافي نداشتن .

vahid جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰

[quote=’مرد دانا link’ pid=’1956′ dateline=’1342165280′]
بحث منحرف شد به سمت موسسه انديشه يادم رفت راجع به متور سواري بگم.
مطمئنااین ورزش چه در شهرماوچه درجاهای دیگه به اندازه فوتبال طرفدار نداره واینو میشه از خیلی چیزا فهمید.
اما آیا نتایج درخشانی که تیم متورسواری برای ما حاصل شده هیچ گاه در فوتبال به دست آوردیم؟مسلما خیر
حضور تیم گازال در لیگ برتر استان برای ما افتخاری بزرگ است اما قهرمانی متور سواران در سطح کشوری زیاد به چشممان نمیاید.در این چند سال هزینه های هنگفتی برای ورزش فوتبال در شهر ما شده،البته بیشتر این هزینه ها هم به جا بوده ولی چرا از ورزشی که درآن قهرمانی کشوری داریم حمایت نمیکنیم؟
[/quote]
درسته. اتفاقا چند روز پیش هم مصاحبه ای با آقای آخریان در جناح آنلاین منتشر شد که عازم مسابقات آسیایی بودند. پس نشون میده ما در سطح کشور حداقل در دو ورزش و در سطح آسیا هم ورزشکاران موفق داریم. باید از این ورزشکاران حمایت بشه، نه تنها مسئولین جناح، بلکه مسئولین استانی حمایت کنند.

abdollah_ahmadi جمعه , ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷

به نظرم این موسسه بایستی با حضوری پر رنگ تر و مفید تر از قبل به صحنه برگرده… حالا توسط چه کسانی….نمی دونم…بزرگان یا جوانان یا هر دو با هم…. مهم اینه که دست روی دست نذاریم

نظرات بسته شده است.