کد خبر : 1218
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
مشاهده: 4.7K -

جباری خواستار تصمیم گیری برای راه لنگه-لار شد/راه خور جناح بهترین گزینه ممکن است

جباری خواستار تصمیم گیری برای راه لنگه-لار شد/راه خور جناح بهترین گزینه ممکن است

به گزارش جناح آنلاین احمد جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان هرمزگان که با حضور وزیر انجام میشد خطاب به وی خاطرنشان کرد که برای راه ۴۰ ساله لنگه – بستک – لار باید تصمیمی جدی اتخاذ شود . احمد جباری در این

به گزارش جناح آنلاین احمد جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان هرمزگان که با حضور وزیر انجام میشد خطاب به وی خاطرنشان کرد که برای راه ۴۰ ساله لنگه – بستک – لار باید تصمیمی جدی اتخاذ شود .

احمد جباری در این خصوص میگوید : راههای روستایی هرمزگان وضعیت مناسبی ندارند و هنوز روستاهای بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ خانوار فراوانی در هرمزگان وجود دارد که از راه مناسب بهره نبرده اند.
راه بندرلنگه – بستک – لارستان دارای ۴۰ سال قدمت است و پیچ و خمهای خطرناکی دارد که جان مردم را تهدید می کند.
باید در خصوص این راه هرچه سریعتر تصمیمی جدی گرفته شود تا مردم به راحتی از مسیر بندرلنگه – بستک – لارستان عبور کنند.

راه فعلی متصل کننده این شهرها که از مسیر گردنه خطرناک “گوچی” و روستاهای کوخرد و هرنگ میگذرد سالهاست فرسوده شده ولی با تمام خطرات تردد از آن در حال انجام است . همچنین بخاطر هزینه های زیاد برای ترمیم و اصلاح? راه فعلی بنظر میرسد پیگیری راه “خور جناح” که از خواسته های دیرین مردم منطقه بحساب می آید , بسیار به صلاح و مناسب است .

پیشنهاد میشود بجای پیگیری برای بازسازی و اصلاح مسیر گردنه گوچی , کارهای لازم جهت اخذ بودجه تکمیل راه خور جناح انجام شود که برای این پیشنهاد میتوان دلایل زیر را برشمرد :

اول اینکه بنظر میرسد هزینه تکمیل راه خور جناح نسبت به هزینه بازسازی و اصلاح مسیر گردنه گوچی کمتر یا حداقل به اندازه آن باشد

دوم اینکه نسبت به مسیر گوچی , راه خور جناح تعداد بسیار کمتری پیچ خطرناک و همچنین گردنه صعب العبور را در مسیر خود دارد .

سوم اینکه راه خور جناح برخلاف راه فعلی گردنه گوچی , در محل سه راهی مراغ و چارک , منطقه جناح و بستک را مستقیما به اتوبان در حال احداث عسلویه-بندرلنگه متصل میکند . این مزیت بسیار بزرگ که همان اتصال راحت و کمتر از نیم ساعته منطقه جناح و بستک به اتوبان عسلویه-بندرلنگه است میتواند دسترسی شهرستان های لارستان و بندرلنگه به یکدیگر و همچنین مردم ساکن در طول مسیر به مراکز این شهرستانها را براحتی ممکن سازد .

دلیل سوم همچنین میتواند روند رونق اقتصادی هرچه بیشتر منطقه را سریع تر به انجام برساند .

حاج احمد جباری در آخرین حضور خود در جناح به مردم قول داد در دوماه آینده با حضور در جناح خبری بسیار خوشحال کننده را به مردم خواهد داد که امیدواریم بر طبق گمانه زنی های مردم , خبر خوش همان پیگیری تکمیل راه خور جناح که تحقق آرزوی چندین ساله مردم منطقه خواهد بود , باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
vahid یکشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
حاج احمد جباری در آخرین حضور خود در جناح به مردم قول داد در دوماه آینده با حضور در جناح خبری بسیار خوشحال کننده را به مردم خواهد داد که امیدواریم بر طبق گمانه زنی های مردم , خبر خوش همان پیگیری تکمیل راه خور جناح که تحقق آرزوی چندین ساله مردم منطقه خواهد بود , باشد

درسته. خبر خیلی خوشحال كننده برای مردم می تواند این خبر باشد. مخصوصا كه دو تا از مواردی كه در دوره های مختلف انتخابات مجلس در شهر ما مورد بحث بوده یكی قضیه راه خور و دیگری ارتقا نمایندگی آموزش و پرورش به اداره بود كه خب خوشحال كننده ارتقا نمايندگی به اداره كه چند هفته قبل به گوشمان رسيد و حال نوبت شنیدن خبر تصویب بودجه برای اتمام راه خور است.

کدخدا دوشنبه , ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۹:۱۷

وخوشحال کننده ترین خبر ارتقا بخش جناح به شهرستان خواهد بود. :sign0137: :sign0137: :clap: :clap:

armena دوشنبه , ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶

راه خوردرست شه
بعد اینشالا شهرستان هم میشیم.
ولی این راه خور خوب چیزیه ها!
فکرش رو کنید…

ابا عبدالله سه شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰:۴۷

من همین چند روز پیش شنیدم که میگفتن بخاطر احداث راه کنارسیاه به اشکنان و لامرد , راه خور دیگه برای جناح فایده ایی نداره ولی من اصلا موافق نیستم .
چون راه خور هم مثل راه کنار سیاه و شاید بیشتر منطقه رو به شهرهای مهم متصل میکنه و جناح رو در مسیر راه های اصلی کشور قرار میده . به طور مثال راه کنار سیاه ما رو از فایده های منطقه عسلویه خیلی کمتر بهره مند میکنه نسبت به راه خور چون راه خور مستقیما به اتوبان متصل میشه و از اون طریق مستقیما با اتوبان به عسلویه و لنگه . درحالیکه مسیر لامرد اگر بخواهد ما رو به عسلویه متصل کند گردنه بسیار طولانی و خطرناک برند در راه وجود دارد

کلا فواید راه خور هنوز هم بسیار زیاده . یادمون هست و هنوز میشنویم که مردم میگن اگه راه خور قبل از ارتقا بستک به شهرستان آماده شده بود , احتمال داشت جناح بجای بستک تبدیل به شهرستان بشه . (البته دوستان گیر ندن که مثلا جناح اون زمان بخشداری نداشت و … چون من فقط یه حرف که میان عامه ی مردم رایج هست رو نقل کردم تا اهمیت راه خور روشنتر بشه)

yousof156 جمعه , ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

دوستان عزیز باید به این نکته توجه بشه که مسئله راه خور جدا از فوایدی که هنوز هم برای کل منطقه داره یک مسئله حیثیتی هست.
به نظر من ما در این زمینه خیلی کوتاهی کردیم و تاریخ بدی رو از خودمون به جای گذاشتیم.یعنی اگه به این مسئله فکر کنیم که توو این سی سال برای احداث راه خور چه کارایی کردیم خودمون هم شرممون میاد . . . . .چون هرچی فکرشو می کنیم چیزی به جز اختلاف یادمون نمیاد . . . . . .. حالا بازم خدا رو شکر که توو این ۵ . ۶ سال اخیر مردم شهر جناح? سر این مسئله به وحدت رسیدن و همه به محاسن بهره برداری از راه خور پی بردن . ..? . . . چیزی که برای من جای سواله اینه که در زمان احداث راه لار-بندرلنگه راه خور رو کنار زدن و یه مسیر صعب العبور و پر پیچ و خم کنونی رو انتخاب کردن.

به نظرم بحث محاسن احداث راه خور یه بحث کاملا مفصل رو میطلبه و میشه روش زیاد مانور داد . . .. . .که این کار میتونه در یه انجمن جدید انجام بشه . . . . .

ابا عبدالله جمعه , ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

مهمترین و دم دست ترین راه که میتونه پیشرفت سریع جناح رو در پی داشته باشه همین راه خور هست و بنظر من به هیچ وجه نباید در اون مسائل جناحی رو وارد کرد و باید همه با هم در جهت اتمام اون تلاش کنیم .

کدخدا شنبه , ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶

راههای ارتباطی شاهراه تجارت هستند و مطمئنا راه خور جناح یکی از شاهراهای ترانزیتی و تجارتی جنوب خواهد بود در صورتی که : به بهترین نحو آماده گردد و در مسیری مناسب به وجود آورد
و البته راه کنارسیاه و کمشک تا لامرد نیز باید باشد
و در آخر صدالبته نمی خواهیم مال خوری و تک خوری که در این راه انجام گرفت را از یاد ببریم و اون هنوز سرجاشه فقط باید حق را به حقدار داد همینو بس

نظرات بسته شده است.