خب پس بلاخره تصمیم به نام گذاری خیابان ها گرفتن. خوبه. فقط امیدوارم اسم های قلمبه سلمبه نذارن و هر چی اسم های محلی بیشتر باشه، بهتر. حداقل کوچه ها باید با اسم های محلی نام گذاری کنن. خیابون ها رو هم با اسم های دانشمندا و آدم های بزرگ بنویسن خیلی خوبه، مثل انیشتین !? 🙂
بد نیست چند تا خیابون رو هم اسم هایی باشه که اسم آدما نباشه. ( کلاسش بالاتره )
شورای شهر جناح جهت نامگذاری خیابانها و کوچه ها پیشنهادات را جمع آوری میکند
به گزارش جناح آنلاین شورای اسلامی شهر جناح در نظر دارد همه خیابانها و کوچه های شهر جناح را نامگذاری کند . بر طبق اطلاعیه دفتر شورای اسلامی جناح پذیرش پیشنهادات از دیروز آغاز شده است (۲۳ آبان) . دفتر شورای شهر در این اطلاعیه از علاقه مندان دعوت کرده است تا پیشنهادات خود را
به گزارش جناح آنلاین شورای اسلامی شهر جناح در نظر دارد همه خیابانها و کوچه های شهر جناح را نامگذاری کند .
بر طبق اطلاعیه دفتر شورای اسلامی جناح پذیرش پیشنهادات از دیروز آغاز شده است (۲۳ آبان) .
دفتر شورای شهر در این اطلاعیه از علاقه مندان دعوت کرده است تا پیشنهادات خود را به دفتر شورای شهر واقع در روبروی شهرداری جناح تحویل نمایند تا در نامگذاری ها مورد توجه قرار گیرد .
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بنظرم خیابان وسط شهر ( حد فاصل باغ قاضی زاده تا بخشداری ) رو بگذارند خیابان خیام یا فردوسی
به نظر من اسم خیابون اصلی رو بذارن مولوی 🙂 ( اگه با این وضع پیش بره که باشه حافظ و سعدی و… ). از بس که شعراش رو دوست دارم. البته بد نیست دانشمندها رو هم بذارن. مثلا ابوریحان بیرونی، رازی ، بوعلی سینا و…
البته به نظر من یه خیابون رو هم به اسم دانشمندان خارجی بکنن، بد نیست. درسته شاید خنده دار باشه، ولی نشون از قدردانیه و بعضی خدمات حد و مرز نداره، پس می تونه اسم ها هم حد و مرز نداشته باشه.
من با آقای وحید موافقم باید اول از اسمهای محلی و از میراث محلی منطقه استفاده کنن .
چن : اسمهای اقوام بومی شهر و شخصیتهای بزرگ و بزرگوار جناح و منطقه مانند مشریف غیاث فیشوری و عباسیان وفقیه احمد و غیره
ولی من فک کنم که خیابان اصلی یا کمربندی رو امام خمینی یا خامنه ای بذارن
اگه از اسم های محلی استفاده بشه یا بعضی ها که اسم خودشون دارند رو بذارن بهتره
به هر حال این کار باید خیلی وقت پیش انجام میگرفت نه حالا !
ولی من فک کنم که خیابان اصلی یا کمربندی رو امام خمینی یا خامنه ای بذارن اگه از اسم های محلی استفاده بشه یا بعضی ها که اسم خودشون دارند رو بذارن بهتره به هر حال این کار باید خیلی وقت پیش انجام میگرفت نه حالا !
خوبه،
ولی خیابون های دیگه رو باید حتما از اسامی محلی استفاده کنن. در غیر این صورت همون بی اسمی بهتره.
اسامی محلی که قطعا در اولویت هست برا همه ما ولی بنظرم باید یه نامهایی رو پیشنهاد هم بدیم
مثلا امروز شنیدم که میگفتند خیابان بست رو به نام آزادگان نامگذاری کنند . چون که در این خیابان همه آزادگان بزرگوار هشت سال جنگ تحمیلی ساکن اند . آقای پرستش و آقای آهوزرین و آقای محمودی .
بلوار ورودی رو اگر قرار است که بنام مرحوم امام نامگذاری کنند بنظرم چه بهتر کمی با کلمات بازی کنند تا زیاد مثل طوطی نشیم خودتون هم حتما دیدید همه جا یه تابلو زدند که بلوار امام خمینی .? مثلا بلوار آقا روح الله یا چنین چیزی بزارن کمی جدیده .
خیابان حد فاصل راهنمایی کاظمی تا پارک انصاری رو مثلا خیابان شرفا شرفایی بنامند چونکه کتابخانه مرحوم شرفایی در اون محدوده واقع شده .
کلا همینجوری نامهای پیشنهادیتون رو بگید تا در آخر جناب وحید آنها را دسته بندی , پرینت و تحویل دفتر شورای شهر نمایند .
اهم
اسم محله ما (البته نمیدونم اسم محلات نام گذاری بشه ولی اگه بشه ) محله گربه داران شباب جناح? :Dبســــــــی خوش حال میشیم?
ا
اسامی جدی هم بگید
اسم محله گلشهر خوبه چون پارک انصاری پر از گل هست
به نظر من اسم خیابانی رو باید بزارن? :)عبید زاکانی 🙂 و دیگری رو? :)ایرج میرزا 🙂
فکر کنم در شهر خومان بزرگورانی داشته ایم که باید در یاد و خاطره ها باقی بمانند همچنین شهدای دفاع مقدس و بعد از آن هم دیگر بزرگوران که هرکدام به نوعی در فرهنگسازی و . . . جناح تاثیر داشته اند و برای اسامی کوچه ها هم فکر کنم متناسب با خیابانی که در آن قرار دارند نام گذاری شوند همانطور که در شهرهای دیگر مرسوم هستند مانند کوچه آزادگان ۱ . ۲ و ۳ و . . . البته بعد از اولویتهای محلی لزومی هم بر اولویتها و بزرگان کشوری باید داشت البته حتما نباید که از اسامی اشخاص استفاده کرد اسامس با مسمای زیادی در زبان فارسی و همچنین گویش محلی وجود دارد که همه اینها می تواند مد نظر باشد مثلا نشریه دانشگاه جناح که با نام پرگان نوشته شد خیلی جالب توجه بود خود بنده اصلا نمی دانستم پرگان چیست تا گفتند نام قلعه ای بوده است و . . .
اسامی محلی جالبی داریم که باید از آگاهان پرسیده بشه . مثلا ملا محمد قاضی زاده و همینطور آقای احمدی که رییس شورا هم هستند .
مثلا خیابان حد فاصل دبستان مریم مربوطی تا چهارراه مسجد جامع میتواند خیابان حاج احمد درود نام گیرد
قابل توجه دوستان که اسامی پیشنهادی دوستان قطعا دسته بندی و تحویل دفتر شورای اسلامی شهر جناح خواهد شد . پس از درج نظرات و پیشنهادات غیر قابل توجه جدا خودداری بفرمایید
از این اسامی که بیشتر کاربرا سایت پیشنهاد دادن که تو هر شهری از ایران برین هست ( امام و آزادگان و بستگان و …) بنظر من دنبال اسمای متفاوت بریم بهتره
مثله اسامی قدیمی محله ها که میشه رو خیابون ها گذاشت:
1 دو باغ
2 چرخ وفلک
3 ?بست
4 پلی
5 قله خان
6 موتور برق قدیم ( یا خلاصه تر برق قدیم )
.
.
شخصیتهای جناحی میشه به اون ها اضافه کرد که چند تن از دوستان در پست هاشون یادی از آنها کردن + شرفا شرفایی و حتی غیر جناحیان مثله? عبدالرحمان فرامرزی و …
دوستان لطف کنن از این قبیل اسمها به این لیست اضافه کنن … حتی میشه برا اسامی نظر سنجی قرار داد تا مناسب بودن آن مشخص شود
اسمهای محلی از همه بهترن چن: پشته – پلی – وسار – دِریا? و اسمهای شهدای جناح و مشاهیر دیگر و اسمهای از رسم و فرهنگ خومون
خوب این اسم ها باید پیشنهاد داده بشه و شاید قبول بشه
در ضمن به نظر من اگر اسم خیرین نباشد بهتر میشه اگر اسم خیرین بذارن و یکی از اونا از قلم بیفته چه جنگ و دعوایی میشود
از این اسامی که بیشتر کاربرا سایت پیشنهاد دادن که تو هر شهری از ایران برین هست ( امام و آزادگان و بستگان و ...) بنظر من دنبال اسمای متفاوت بریم بهتره
بسیار درست . ولی همین نام آزادگان چون بسیار به خیابانی که پیشنهاد داده شد می آمد بسیار جالبه و تکراری بودنش مانع زیبنده بودنش نیست .
شخصیتهای جناحی میشه به اون ها اضافه کرد که چند تن از دوستان در پست هاشون یادی از آنها کردن + شرفا شرفایی و حتی غیر جناحیان مثله ?عبدالرحمان فرامرزی و ...
نام مرحوم شرفایی گفته شده بود . ;D
در ضمن به نظر من اگر اسم خیرین نباشد بهتر میشه اگر اسم خیرین بذارن و یکی از اونا از قلم بیفته چه جنگ و دعوایی میشود
در مورد نام خیرین هم من کاملا موافقم . این عزیزان بخاطر رضای خداوند و آسایش خلق خدا مال خودشان را خیر میکنند و معنایی ندارد که خیابان بنامشان بشود .
ضمنا اسامی قرآنی.مذهبی مثل نون والقلم (که در شهر اوز هم است) یا معراج . انعام و ….
احتمال دارد که جاده پیش ویدیو کلوب دارا به سمت فرامرزان اسمش رو بذارن عبدالرحمن فرامرزی
هم چنین خیابان جلو دانشگاه رو احتمالا بذارن بهاران
لطفا اگر اسمی پیشنهاد میکنید دلیل خود را نیز بگوید که چرا فلان خیابان فلان اسم میخواهد
من خیابانهای آزادگان . مرحوم شرفایی و حاج احمد درود رو پیشنهاد دادم .
اولی که دلیلش کاملا واضح گفتم . اسم دوم رو نیز واقع شدن کتابخانه عمومی شرفایی در اون خیابان دلیل کردم .
سوم رو نیز واقع شدن منزل قدیمی? مرحوم حاج احمد درود در آن خیابان دلیل دانستم .
این تاپیک رو قفل می کنیم، چون تو انجمن اخباره. یک تاپیک با موضوع پیشنهاد اسامی برای خیابان های جناح، در انجمن شورا و شهردار ایجاد می کنیم، و اونجا برای اسامی شرایطی می زاریم تا اسامی جمع بشن و بعد به نظر سنجی می زاریم و بعد از اون هم به دفتر شورا تحویل می دیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۰