کد خبر : 1859
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1391 - 16:06

شروع به کار ساخت مسجد دانشگاه آزاد اسلامی جناح + عکس

شروع به کار ساخت مسجد دانشگاه آزاد اسلامی جناح + عکس

به گزارش جناح آنلاین ساخت مسجد دانشگاه آزاد اسلامی جناح شروع شده است . این مسجد که در قسمت شرقی ساختمان اصلی دانشگاه وافع است دارای مساحتی به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع بوده و پذیرای دانشجویان و کلیه نمازگزاران در آینده خواهد بود . هزینه ساخت آن کاملا بر عهده خیر بزرگوار حاج ابراهیم? عباسی

به گزارش جناح آنلاین ساخت مسجد دانشگاه آزاد اسلامی جناح شروع شده است .
این مسجد که در قسمت شرقی ساختمان اصلی دانشگاه وافع است دارای مساحتی به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع بوده و پذیرای دانشجویان و کلیه نمازگزاران در آینده خواهد بود . هزینه ساخت آن کاملا بر عهده خیر بزرگوار حاج ابراهیم? عباسی می باشد . این مسجد به نام صحابه گرام حضرت عباس ابن عبدالمطلب رضی الله عنه نامگذاری شده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
pce سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳

ما باید همیشه قدر همچون خیرانی را بدانیم.

محمدرضا جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۲۳

دست خیرین عزیز درد نکنه
ولی به نظرتون با شرایط موجود و وجود دانشگاههای دولتی که قبولی در اونها خیلی راحت تر شده انجام چنین کارهایی برای دانشگاه آزاد درست هست ؟
چند سال آینده دانشگاه ازاد جناح میتونه دانشجو جذب بکنه؟
آیا همه ی این ساختمانهایی که خییرین محترم ساخته اند باعث تغییر وضعیت دانشگاه ازاد جناح از مرکز به واحد خواهد بود ؟

vahid جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲

[quote=’محمدرضا چنگال خوش link’ dateline=’1360907581′]
دست خیرین عزیز درد نکنه
ولی به نظرتون با شرایط موجود و وجود دانشگاههای دولتی که قبولی در اونها خیلی راحت تر شده انجام چنین کارهایی برای دانشگاه آزاد درست هست ؟
چند سال آینده دانشگاه ازاد جناح میتونه دانشجو جذب بکنه؟
آیا همه ی این ساختمانهایی که خییرین محترم ساخته اند باعث تغییر وضعیت دانشگاه ازاد جناح از مرکز به واحد خواهد بود ؟
[/quote]
دانشگاه های دولتی هر چند یکم افزایش ظرفیت داشته باشند باز هم تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. و اگر میشنویم که مثلا الان همه میتوانند دانشگاه قبول شوند به خاطر تمامی دانشگاههاست مخصوصا در دانشگاه پیام نور و آزاد که واحد متعددی ایجاد میشن.

ولی از نظر ساختمان سازی ها به نظرم مشکلی پیش نمیاد. چون این میزان حداقل هست و مطمئنا به ساختمان های بیشتری نیاز هست اما اگر هم روزی اضافه بیاد، میتونن راحت تغییر کاربری بدن و به عنوان مدرسه یا اداره و… ازش استفاده کنند.
از این نظر جای نگرانی نیست.

اما خب ما باید خیرین رو ضمن انجام کارهای خوبی که میکنند به سمت نیاز های ضروریتری تشویق و ترغیب کنیم. مثلا در یک نمونه خیلی کوچکش خرید کتاب های تست برای دانش آموزان که با توجه به افزایش قیمت ها طی دو سال اخیر شاید به ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر هم رسیده باشد ( جدا از آزمون های آزمایشی و… )

mohammad_p جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷

کاملا با وحید موافقم تمامی اینها این ساخت و سازها واقعا لازمه . درسته که ظرفیت دانشگاههای دولتی بالا رفته ولی از طرف دیگر سهولت در ادامه تحصیل هم باید در نظر گرفته بشود مثلا با توجه به فرهنگ موجود برای بعضی از خانواده ها تحصیل فرزندان در دانشگاههای دوردست از شهرمان سخت است . زیاد راضی نیستند ترجیح می دهند فرزندشان در کنارشان باشد تا دور از دسترس . بحث دیگر تحصیل مدرک علمی معتبر برای شاغلان و کارکنان و افرادی که به هرنحوی امکان ادامه تحصیل آنها در شهر های دورتر امکان پذیر نیست . و مسائلی از این قبیل . .? .
در ضمن برخلاف انتظار ورودی های دانشگاه آزاد جناح تا کنون سیر صعودی داشته و انشاءالله ادامه خواهد داشت . دانشگاه یکی از مکانهای فرهنگی است که خود باعث پرآوازه شدن هر و فرهنگمان گردیده است پس ساخت مسجد و ساختمان و دادن تسهیلات نه تنها لازم است بلکه خود ابزاری است جهت پیشرفت و بالا بردن آوازه شهر جنه .
خیرین هم انشاءالله سمت و سوی خیرات خود را بیشتر به سمت کارهای فرهنگی بگردانند هر چند کم در این زمینه گام برنداشته اند از ساخت کتابخانه به آن عظمت ، ساخت دانشگاه و مدارس ، کمک به برگزاری مراسمات مختلف ، تجهیز مدارس ، دادن کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و . . .? .
فقط سمت وسو دادن به خیرات نیازمند ایجاد موسسه ای توانمند به دور از هر گونه جناح و مساله ای ! است? تا بتواند در جهت عمران و آبادانی شهر گام برداشت و البته نیازمند مسئولینی بسیار توانمند و مسئولیت پذیر است .

اما خب ما باید خیرین رو ضمن انجام کارهای خوبی که میکنند به سمت نیاز های ضروریتری تشویق و ترغیب کنیم. مثلا در یک نمونه خیلی کوچکش خرید کتاب های تست برای دانش آموزان که با توجه به افزایش قیمت ها طی دو سال اخیر شاید به ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر هم رسیده باشد ( جدا از آزمون های آزمایشی و... 

)
پیشنهاد جالبی است هر چند کتابخانه شرفایی در این زمینه سالانه کتابهای تست رو به روز می کند تا دانش آموزان از آنها استفاده کنند و البته در حد امکان با دانش آموزان همکاری کرده و کتابهای مورد نیاز را تهیه می نمایند .

محمدرضا جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶

ظرفیت دانشگاههای دولتی تقریبا به دو برابر رسیده است و? با روند نزولی رشد جمعیتی کشور و منطقه قبولی در دانشگاههای دولتی بسیار راحت تر از قبل شده است.مثلا قبلا یادم هست با رتبه ۶ یا ۷ هزار مجاز به انتخاب رشته هم نمیشدیم ولی سالهای اخیر و بالتبع سالهای آینده رتبه های بالای ۲۰هزار هم میتوانند در یکی از رشته های روزانه دانشگاه دولتی پذیرفته شوند.

ولی اینکه بتوان بعدا ساختمانها را تغییر کاربری داد? هرگز اتفاق نخواهد افتاد چون ساختمان دانشگاه ازاد مختص خود دانشگاه هست و هیچ وقت آن را به اموزش پرورش یا نهاد دیگری تحویل نخواهد داد مثل دبیرستان رسالت جناح که در زمان ساخت بیمارستان لازم بود که از مدرسه استفاده شود ولی اصلا موافقت نگردید(البته این را شنیده ام و مطمئن نیستم).

با پیشهاد سمت و سو دادن به خیرین گرامی کاملا موافقم . خیلی از مسئولین فقط ارگانی که در آن خدمت می کنند را در نظر می گیرند و به دیگر مسائل توجه چندانی ندارند.که ان شا الله کمی هم برای این منظور تلاش کنند.

این که برخی خانواده ها نخواهند فرزندانشان را به دانشگاههای مناطق دیگر بفرستند یا شاغلین محصل در منطقه بحث درستیست? ولی تعدادشان اندک است و اگر بخواهیم کل ظرفیت دانشجویی منطقه را طی سالهای آینده حساب کنیم به نظر با کمبود دانشجو روبرو خواهیم شد

و البته داشتن یک موسسه یا چنین موردهایی برای امورات فرهنگی و گاها زیر بنایی در جناح لازم است

vahid جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
ظرفیت دانشگاههای دولتی تقریبا به دو برابر رسیده است و? با روند نزولی رشد جمعیتی کشور و منطقه قبولی در دانشگاههای دولتی بسیار راحت تر از قبل شده است.مثلا قبلا یادم هست با رتبه ۶ یا ۷ هزار مجاز به انتخاب رشته هم نمیشدیم ولی سالهای اخیر و بالتبع سالهای آینده رتبه های بالای ۲۰هزار هم میتوانند در یکی از رشته های روزانه دانشگاه دولتی پذیرفته شوند.

آها من از افزایش ظرفیت نسبت به قبل، فکر نمیکردم تا اینقدر قبل منظورتان باشد!

ولی اینکه بتوان بعدا ساختمانها را تغییر کاربری داد? هرگز اتفاق نخواهد افتاد چون ساختمان دانشگاه ازاد مختص خود دانشگاه هست و هیچ وقت آن را به اموزش پرورش یا نهاد دیگری تحویل نخواهد داد مثل دبیرستان رسالت جناح که در زمان ساخت بیمارستان لازم بود که از مدرسه استفاده شود ولی اصلا موافقت نگردید(البته این را شنیده ام و مطمئن نیستم).

نکته خیلی خوبی اشاره کردی:
یعنی بعد از ساخت هر کدام از این ساختمان ها کاملا به دانشگاه آزاد مرکزی تعلق میگیرد؟ با این وجود اگر فردا روزی یکی از این ساختمان ها بلااستفاده بود و حتی خود خیر هم بخواهد استفاده کند باید بابت آن پول پرداخت کند که این پول مستقیما به بالا حواله میشود.
به نظرم پس باید به فکر راهکار دیگه ای بود که دانشگاه آزاد کاملا مالک آن نباشد ( مثل قبل که دانشگاه آزاد از مدارس برای کلاس هایش استفاده میکرد ). باز هم فکر کنم اگر چنین باشد که دانشگاه مالک آن نباشد آن وقت شرط واحد شدن از آن سلب میشود ( خوب راهکاری برای جمع دارایی پیدا کرده اند! ). منظور دانشگاه آزاد جناح نیست چون تمام واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد یک دانشگاه به حساب می آید، پول خیرین در صورتی که در اینجا استفاده نشود مثل این است که دارایی دانشگاه آزاد مرکزی را افزایش داده است. درست است که اگر استفاده شود فوایدش به خود شهر میرسد ولی بحث سر این است که اگر استفاده نشود!
البته در این اندازه ساخت و ساز اضافه نخواهد آمد.

محمدرضا جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳

اقا وحید دقیقا منظورم? همین است.خیرین گرامی برای باقیات الصالحات تلاش می کنند اما مراکز و موسسات و …. برای بهبود وضعیت خود . نیت بزرگواران برای آبادانیست اما می بینیم که با سپردن ساختمانها به دانشگاه یعنی اینکه به تملک و دارایی دانشگاه در آمده است . حتی مدارسی که خیرین بزرگوار آنرا ساخته اند به تملک وزارت آموزش و پرورش در آمده است و دیگر نمی توان هیچ کاربردی از آن انتظار داشت حتی برای استفاده کارهای عام المنفعه عموم شهروندان . این که اکنون بتوان از اینها استفاده کرد به خاطر این است که مدیریت این مراکز به دست بومیانی چون آقای? ناصر چمن پیرا و دکتر عبدالله لاوری نیا است.اما آیا آینده نیز چنین خواهد بود؟

vahid جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲

در مورد مدارس به اندازه نیاز و شاید حتی کمبود هم وجود داشته باشه ( مدرسه راهنمایی کاظمی رو ببینید ) و چیزیست که نیازش هیچ وقت از بین نمیره. ولی دانشگاه کاملا به تقاضا وابسته است و واقعا تضمینی در آینده وجود ندارد.
تازه هزینه هایی که برای مدارس میشود به مراتب کمتر از دانشگاه هست و مدارس مستقیما? و تمام و کمال دانش آموزان ما استفاده میکنند و فواید آن را نمی توان با هزینه های ریالی مقایسه کرد ( تازه این هزینه ها کیفیت آن را هم به مراتب بالا برده که خواسته هر شهروند جناحیست )

اما دانشگاه تا جایی سوددهی دارد که از امکانات آن حداکثر استفاده شود ولی وقتی امکانات بیش از دانشجوها شود، آنوقت است که زیان آن شاهد خواهیم بود.

در کل آقای چنگالخوش از شما متشکریم که تلنگری زدید که بیاییم هزینه ها را مدیریت کنیم و پول خیرین را به باد ندهیم.

محمدرضا جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۹

این که میگویید در مورد مدارس کمبودهایی وجود دارد را قبول دارم ولی آیا وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی این امر است باید دست روی دست بگذارد؟یعنی بغیر از خیرین راه حل دیگری وجود ندارد؟
حتما میدانید که قریب به صد در صد مدارس جناح توسط خیرین بزرگواری ساخته شده است که با وضع موجود تقریبا هزینه های جاری را نیز متقبل شده اند و پرداخت می کنند.کمبودهایی گفته شده در جای جای این استان وجود دارد اما بودجه هایی هم از طرف وزارت خانه برای تجهیزات مدارس یا نوسازی آنها داده میشود که فکر میکنم در منطقه شاهد چنین موضوعی نیستیم.
مثلا یکی از کلاسهای دبستان توحید توسط خیرین به سیستم هوشمند مجهز شده است(دست خیرین درد نکند) اما در شهر رویدر ۶کلاس یکی از مدارس توسط خود سازمان آموزش پرورش هوشمند سازی شده.البته منظورم فقط در مورد آموزش و پرورش نیست .بلکه دیگر موسسات و اداراتی نیز که توسط خیرخواهان تامین هزینه شده یا ساختمان سازی شده اند به این صورت است که اگر مجال باشد در مورد آنها نیز صحبت خواهیم کرد.? ;)? ;)? 😉

vahid جمعه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۵

در مورد پست آخریتون موافق نیستم چندان . گرچه با کم کاری وزارت آموزش و پرورش برای این مناطق موافقم ولی بخشهای دیگش بحث روش هست

ولی خب اینجا مجالش نیست و شاید دیگران ندونن اینجا چنین بحثی هست و نظراتشون رو نگن، انشالله در یک تاپیک مخصوص به خودش بحث خواهیم کرد.

نظرات بسته شده است.