این چاه مربوط به دوران گبرها ست (گور) که قدمت آن به ۵۰۰ تا ۷۰۰ سال بر میگردد .. مردم بومی صحرانشین جناح این چاه را برای آبیاری مزارع پایین دست این منطقه در نزدیکی صحرای سبخ (=صحرا) حفر کرده بودند که به صورت چشمه ای سر انداز میکرده است اما این چاه در چند ده قبل ( ۳۰-۴۰ سال پیش ) از آب دهی آن کاسته میشود و دیگر آبی از آن سرانداز نمی شود …
گرچه اطلاعت دقیقی در باره این چاه وجود ندارد و تنها در کتاب مرحوم شرفا شرفایی چشم انداز کوچکی به این چاه تاریخی دارد .
عکس دیگر در سال ۱۳۸۵ :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱