کد خبر : 1766
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
مشاهده: 7K -

بازدید عمرانی های مجلس از پروژه های جناح/ نظر مثبت نمایندگان بر احداث راه خور

بازدید عمرانی های مجلس از پروژه های جناح/ نظر مثبت نمایندگان بر احداث راه خور

به گزارش جناح آنلاین ، جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در راستای بازدید از پروژه های عمرانی استان هرمزگان ، از پروژه های شهر جناح بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته حمل و نقل مجلس و

به گزارش جناح آنلاین ، جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در راستای بازدید از پروژه های عمرانی استان هرمزگان ، از پروژه های شهر جناح بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته حمل و نقل مجلس و همچنین مهندس مهدی زندیه وکیلی مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز حضور داشتند روند اجرای پل مهم اتخان و راه خور جناح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد مشتاق زاده فرماندار بستک? ضمن بیان اهمیت سرعت بخشیدن به اجرای پل ورودی شهر جناح که نقش مهمی در تردد در محور لامرد-فرامرزان-جناح-بستک دارد تکمیل این پل در کمترین زمان ممکن را خواستار شد.محمدسعید دستپاک شهردار جناح نیز گوشه ای از اقدامات انجام شده برای بازسازی پل اتخان را ارائه و موانع و مشکلات پیشرفت احداث پل جدید را? برشمرد.

بحث مهم دیگری که در جمع هیئت نمایندگان ، مطرح شد بحث راه خور بود.هرچند که برخلاف وعده قبلی و به دلیل کمبود وقت ، بازدید میدانی از این راه صورت نگرفت اما مزایای احداث این راه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حمید قسوریان بخشدار جناح ، با ارائه توضیحاتی جامع در مورد محاسن و ویژگی های احداث راه خور ، جنبه های اقتصادی،تجاری،سیاسی و فرهنگی احداث این راه مهم را برشمرد.

قسوریان در صحبت های خود در جمع این هیئت،راه خور جناح را شاه کلید توسعه شهرستان بستک خواند و از دلایل این نامگذاری را کاهش چشمگیر طول مسیر جناح،بستک و شهرستان های جنوبی استان فارس به بنادر و جزایر جنوبی کشور از جمله بندرلنگه،بندرچارک ،کیش و پارسیان با ایمنی بسیار بالاتر نسبت به مسیر کنونی و به تبع آن کم شدن مصرف سوخت و استهلاک خودروها، صرفه جویی در زمان ، جذب سرمایه گذار ، توریست و اشتغال زایی و بهبود وضع معیشت مردم منطقه عنوان کرد و افزود ” در کنار این مزایا? خدمات رسانی به ۴ طرح مهم و حیاتی منطقه یعنی خط انتقال برق از جناح به مقصد کیش ، عبور خط لوله گاز هفتم سراسری کشور ، توسعه میدان گازی کیش و در آینده نزدیک انتقال آب شرب بهداشتی و پایه دار از بندرچارک به? شهرهای بستک و جناح و ۳۶ روستا? از شاخصه های بسیارمهمی هستند که اجرای راه خور جناح را توجیه می کنند.”

فرماندار بستک نیز احداث راه خور را نیاز مردم منطقه در حوزه راه و موجب پیشرفت و ارتباط بهتر شهرستان های بستک و بندرلنگه عنوان کرد.

اعضا کمیسیون عمران مجلس و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان? نیز تاکید کردند که احداث راه خور با توجه به مزایای ویژه و صرفه اقتصادی و کارآمدی بهتر به نسبت بازسازی مسیر کنونی لار-بندرلنگه در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
d.beckham جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰

امیدواریم که هرچه زودتر هرکدومشون ساخته بشن البته راه خور اهمیتش بیشتره و پروژه ای بسی بزرگتر !!

vahid جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۸

فعلا پل ضروریتره تا راه خور.
البته که راه خور هم خیلی مهمه. متاسفانه قولی قراری چیزی ندیدیم و همش بررسی و درخواست بوده. فکر کنم الان برای پل درخواست دادن دیر باشه و باید قول مساعدی داده بشه …

armena جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۹

پل ساخته بشه فعلا کافیه!!!!
راه خور هم فکر کنم تا ۴۰۰ سال دیگه ساخته بشه….

محسوس جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۴

هر دو ضروری هستن وهر دو مهم. پل اتخان باید در کوتاه مدت ساخته بشه چون تا الانش هم خیلی دیر شده ولی راه خور یک پروژه بزرگتره ونمیشه در قیاس با پل در کنار هم قرارش داد ولی امیدوارم بالاخره ساخته بشه

abdollah_abi جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴

مدتی بود که بدلیل مشکلات اقتصادی دولت و اینکه بودجه ی عمرانی دولت به مقدار قابل توجهی کاهش بافته است، شایع شده بود که دیگر نه نماینده پیگیر راه خواهد بود و نه مردم دلشان به آن خوش باشد! . همین دیدار امید ما رو افزایش میده

پل اتخان هم که اهمیتش بر همه ی ما واضحه و نظر به نیازی که هم مسئولین و هم مردم به ان دارن، امید بیشتری به رفع مشکلاتش هست . خصوصا که بودجه کمتری هم میخواد!

vahid جمعه , ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۹

مشکل اینجاست ، اینطور که مشخصه قول مساعدی یا بهتر بگم هیچ قولی داده نشده و تنها بررسی وضعیت و درخواست بوده. اتفاقا این ما رو نا امید میکنه که تازه خونه اول هستند!!!

حسین شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

به نظر من هر دو هم اهمیت داره و هم بی اهمیت از این جهت اهمیت داره که تمام مردم منطقه از این دو استفاده میکنن و از جهت دیگه که مسئولین مطمئنا کاری نمیکنن بی اهمیته

yousef_sh شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶

[quote=’ArmenA link’ pid=’2194′ dateline=’1354906163′]
پل ساخته بشه فعلا کافیه!!!!
راه خور هم فکر کنم تا ۴۰۰ سال دیگه ساخته بشه….
[/quote]

دوست عزیز به نظر من نباید با ناامیدی با اینجور مسائل برخورد کرد.اگه ما ناامید بشیم بازی رو می بازیم!
امیدوارم طی ۴ تا ۶ سال آینده پیشرفت فیزیکی احداث راه خور به بالای ۸۰ درصد برسه.نه بعد ۴۰۰ سال!!!!

یه سری مسائل هستند که ما رو برای احداث راه امیدوارتر میکنن.همین سفر اعضای کمیسیون عمران در آستانه تدوین بودجه ۹۲ خودش خیلی خوب و موثره.الان بیشتر از اینکه مردم به این راه نیاز داشته باشن ، دولت به این راه نیاز داره و حتی بیشتر از اینکه ما از این راه سود ببریم شهرستان های جنوبی فارس سود میبرن.برای شهرستان هایی مثل لار اگه مسیر اتصال به دریا یک متر هم نزدیک بشه! باارزشه.حالا بنا به هر دلیلی.یعنی اگه بتونیم در کنار پیگیری های نماینده خودمون نظر نماینده های لار و روسای راه فارس رو جلب کنیم خیلی شاید زودتر به نتیجه برسیم.
اینکه میگم دولت نیاز داره شما نگاه کنید راه خور مسیر خدمات دهی ۴ تا پروژه خیلی مهمه که یکی از یکی مهمترند.به خصوص آبرسانی به جناح و بستک و پروژه بزرگ توسعه میدان گازی کیش که در رابطه با این میدان در آینده مطالبی در سایت قرار خواهد گرفت.

تازه در مورد عبور خط لوله گاز هم با اعضای کمیسیون عمران مجلس بحث شده و قرار شده شرکت گاز رو پای میز مذاکره بیارن تا خسارت ضربه زدن به? راه خور رو با انجام عملیات در این راه جبران کن.حتما میدونین که تا حدود ۴ سال پیش بعضا ماشین های سواری سبک هم از این راه تردد میکردن.ولی الان تردد تنها با ماشین های خاصی امکان پذیره.
به غیر از این سه مورد،برق رسانی به کیش از سرزمین اصلی هم به پایان نرسیده و قطعا برای خدمات رسانی و انجام تعمیرات دکل ها که از مسیر راه خور عبور میکنه به این راه نیاز دارن.

خلاصه بگم باید برای انجام کارهای بزرگ تلاش کرد.تلاشی هر چند کوچک مثل صحبت کردن و فشار آوردن بر مسئولان.
برای ما که دردسرها و خطرات نبود پل اتخان رو داریم جالبه این مطلب رو بخونیم با این تیتر که: [color=purple]اهالی بندرتیاب مانع از حرکت اعضای کمیسیون عمران شدند
[/color]
به قولی میگن : کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!!

درکل هرچه ما بیشتر دست روی دست بگذاریم به ضرر خودمون میشه و دیری نمیگذره که میبینیم به جای پل و راه خور? . . . . . !!!

vahid شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۰

آقای شجاعی در مورد راه خور حق با شماست ولی پل اتخان با اهمیتی که برای منطقه داره و پروژه بزرگی هم نیست چرا اینقدر تاخیر داشته ؟ تازه بعد این همه وقت تازه وقت بررسی و طرح درخواست باشه، باعث میشه آدم دلسرد بشی.

الان یک سال و نیم از ساخت پل میگذره و به نظرم یکم دیر اقدام کردند و اقدامشون هم در خبر مشخص نیست دقیقا تا چه حدی بوده و این بازدید از کل منطقه بوده و برای همین هم انتظار اینکه اقدام عملی و فوق سریعی صورت نگیره دور از انتظار نیست.

به هر حال ما سعی میکنیم بد بین نباشیم و اینبار شاهد گرفتن بودجه و تکمیل هر چه سریعتر آن باشیم.

yousef_sh شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۳

[quote=’وحید link’ pid=’2194′ dateline=’1354988442′]
آقای شجاعی در مورد راه خور حق با شماست ولی پل اتخان با اهمیتی که برای منطقه داره و پروژه بزرگی هم نیست چرا اینقدر تاخیر داشته ؟ تازه بعد این همه وقت تازه وقت بررسی و طرح درخواست باشه، باعث میشه آدم دلسرد بشی.

الان یک سال و نیم از ساخت پل میگذره و به نظرم یکم دیر اقدام کردند و اقدامشون هم در خبر مشخص نیست دقیقا تا چه حدی بوده و این بازدید از کل منطقه بوده و برای همین هم انتظار اینکه اقدام عملی و فوق سریعی صورت نگیره دور از انتظار نیست.

به هر حال ما سعی میکنیم بد بین نباشیم و اینبار شاهد گرفتن بودجه و تکمیل هر چه سریعتر آن باشیم.
[/quote]

وحیدجان.درست میگین . دغدغه الان همه ما همین پل اتخانه.راه خور که شده آرزوی ما!!
این بازدید و بحث ها واسه پروژه راه خور موثره.ساخت پل اتخان یک موضوع تقریبا اضطراریه و اقدام سریع و جدی میخواد.چه بسا هر بار که اتخان سیلابی بشه جان خیلیا به خطر میفته.هم اول شروع سیلاب پس از بارندگی که آب به صورت ناگهانی میاد و اگه کسی از کف اتخان در حال عبور باشه که خدا خودش به خیر بگذرونه و حتی موقعی که سطح آب پایین میاد و خودروها رفت و آمد میکنن هم خطرناکه.ممکنه تکه ابری بالای کوه باران سیل آسایی ایجاد کنه و سیلابش وارد اتخان بشه!

دور و بر ما چند تا پل بزرگ و نسبتا بزرگ ساخته شده و من واقعا یادم نیست و یا در جریان نبودم برای اون پل ها چه مدت زمان گذاشته شده.مثل پل بزرگ رودخانه.پل ایلو.پل پلی.پل راه پای تاوه و همین پل سابق اتخان.سوالم اینجاست که آیا برای ساخت همه اینها هم دو سال وقت گذاشته شده؟!

سامان چهارشنبه , ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۷:۱۶

راه خور ۱۵میلیارده ولی پل اتخان با ۲۰۰ میلیون تموم میشه در نتیجه ۱۵ میلیارد اهمیتش بیشتره

نظرات بسته شده است.