کد خبر : 1504
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶

عکسی از دری قدیمی

عکسی از دری قدیمی

یک سوال (البته قدیمی ها راحت میتونن جواب بدن ) : زنجیری که روی در میبینید چرا یکی بالا تر و یکی پایین تر قرار گرفته ؟ جواب جالبی داره و از در های قدیمی از این شیوه ی ساخت خیلی استفاده می شده .

یک سوال (البته قدیمی ها راحت میتونن جواب بدن ) : زنجیری که روی در میبینید چرا یکی بالا تر و یکی پایین تر قرار گرفته ؟
جواب جالبی داره و از در های قدیمی از این شیوه ی ساخت خیلی استفاده می شده .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
mohammad_p دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵

این دو زنجیر برای تشخیص زن و مرد پشت در می باشد بدین صورت که اگر مردی پشت در بود معمولا با بصدا در آوردن یکی از زنجیر ها ( معمولا زنجیر یا دستگیره ای که صدای بم دارد ) خبر از حضور خود میداد و زن ها نیز با بصدا در آوردن دستگیره ی بعدی . و بدین ترتیب افراد داخل خانه نیز محارم را شناخته و خود را آماده ی پذیرایی و استقبال از آنها می نمودند .
البته در همه جا ها قانون این دو دستگیره به صورت توافقی بود .

farshid.ahmadi دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

درسته .

vahid دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱

جالب بود.

هر چی فکر کردم چنین چیزی به ذهنم هم خطور نکرد.
ممنون از معما شما و جواب آقای پناه.

mohamma mohammadniya دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸

salam

be nazare man zanjeer samte rasti be onvane ghofl estefade mishode va zanjeer samte chapi be onvane be seda dar avordane dar :s_good:

vahid سه‌شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰:۱۵

[quote=’mohammad mohammadniya link’ pid=’1920′ dateline=’1339442333′]
salam

be nazare man zanjeer samte rasti be onvane ghofl estefade mishode va zanjeer samte chapi be onvane be seda dar avordane dar :s_good:
[/quote]
قفل فکر نکنم باشه. چون اگه از داخل باشه میشه زنجیر رو مثلا رو میخ بالای در انداخت تا در باز نشه ولی از بیرون کاربرد نداره چون هر کسی میتونه بازش کنه.

نظرات بسته شده است.